با سلام خدمت پیش دانشگاهی های عزیز ، برای شما آرزوی موفقیت دارم ، با تلاش می توانید به هر آنچه که می خواهید برسید.



تاريخ : ۱۳٩۳/۱٢/۸ | ۱٢:٠۸ ‎ب.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/٢/٢٤ | ۸:٥۱ ‎ق.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/٢/٢٤ | ۸:۳٤ ‎ق.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()

بارم بندی و ارزشیابی دروس زیست شناسی دورة متوسطه در سال تحصیلی 92-91

 

بارم بندی درس علوم زیستی وبهداشت سال اول دبیرستان کد1/212

 

 

فصل ها

پایانی نوبت اول

پایانی نوبت دوم

شهریور

1

2/5

0/5

1

2

2/5

0/75

1/5

3

3

0/75

1/5

4

5/5

2

3/5

5

4/5

1

2/5

6

-

6/5

4

7

-

4/5

2

فعالیت ها*

2

4

4

جمع

20

20

20

 

 

* از 4 نمره در نظر گرفته شده برای فعالیت ها درآزمون نوبت دوم و شهریور 1 تا 5/1 نمره سوال را از بخش اول کتاب طراحی نمایید .

 

بارم بندی درس زیست شناسی وآزمایشگاه (1)سال دوم دبیرستان رشته علوم تجربی کد 1/231


فصل

پایانی نوبت اول

پایانی نوبت دوم

شهریور

1

4

1

1/5

2

6

1/5

2/5

3

4

1

2

4

4

1/5

2

5

-

1/5

1/5

6

-

6

4

7

-

2

1

8

-

3/5

2/5

فعالیت ها

2

2

3

جمع

20

20

20

 

برای طراحی سوالات آزمون سال تحصیلی جاری، کتاب چاپ سال 1391 مبنای طراحی سوال کتاب‌های‌ فوق می‌باشد.

 

بارم بندی درس زیست شناسی وآزمایشگاه (2)سال سوم متوسطه رشته علوم تجربی کد1/261

 

فصل

پایانی نوبت اول

پایانی نوبت دوم، شهریور،  بزرگسالان و دی ماه

1

3

1/5

2

3/5

1/5

3

2/5

1/5

4

3

1/5

5

2/5

1/5

6

3/5

2

7

-

1/5

8

-

2

9

-

2

10

-

1/5

11

-

1/5

فعالیت ها

2

2

جمع

20

20

 

-برای طراحی سوالات آزمون سال تحصیلی جاری، کتاب چاپ سال 1391مبنای طراحی سوال کتاب‌ فوق می‌باشد.

بارم بندی درس زیست شناسی دوره پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی کد 2/290

فصل

پایانی نوبت اول

پایانی نوبت دوم، شهریور، بزرگسالان و دی ماه

1

4/5

1/5

2

3/5

1

3

3

0/5

4

3/5

0/5

5

5/5

1/5

6

-

2/5

7

-

2/5

8

-

3

9

-

2/5

10

-

2/5

11

-

2

جمع

20

20

 

- برای طراحی سوالات آزمون سال تحصیلی جاری، کتاب چاپ سال91 مبنای طراحی سوال کتاب‌‌های فوق ‌می‌باشد.



تاريخ : ۱۳٩۳/٢/۱٦ | ٥:۱٧ ‎ق.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/۱/۱٦ | ٩:۳٦ ‎ب.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/۱/۱٦ | ٩:٢٤ ‎ب.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
تاريخ : ۱۳٩۳/۱/۱٤ | ٧:٠٦ ‎ق.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()

بادام :
این ماده کمک بسیار زیادی به کاهش استرس می‌کند. B۲، ویتامینE، حاوی ویتامین روی و منیزیم است که به تولید سروتونین که تعدیل کننده اعصاب و از بین برنده استرس است کمک می‌کند. روی نیز تا حدی با بعضی اثرات منفی استرس مقابله می‌کند. ویتامین E هم جزو آنتی اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزادی را که منجر به استرس و بیماری‌های قلبی می‌شود را از بین می‌برد. هر چند، نباید زیاد از آن استفاده کنید چون چربی بالایی دارد و با اینکه از نوع چربی غیر اشباع و سالم است باز ممکن است به اضافه وزن منجر شود.

ماهی :
اکثر انواع ماهی‌ها حاوی همه ویتامین‌های مهم B هستند، به ویژه انواع ضد استرس آن یعنی B۶وB۱۲. در واقع ویتامین B۱۲یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که در ترکیبات شیمیایی مغز، عامل شادی‌بخش سروتونین تولید می‌کند. کمبود این ویتامین حتی ممکن است به افسردگی نیز منجر شود.

گل کلم(کلم بروکلی) :
کلم بروکلی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که سرشار از ویتامین‌های B است. همچنین حاوی اسید فولیک است که یکی دیگر از اعضای خانواده ویتامین‌های B است. اسیدفولیک به از بین بردن استرس، اضطراب، ترس و حتی افسردگی کمک می‌کند. می‌توانید از این ماده غذایی در کنار مرغ یا ماهی استفاده کنید.

برنج :
امروزه خوردن کربوهیدرات به رژیم‌های غذایی باز‌گشته است و همه متوجه شده‌اند که آن رژیم‌های فاقد کربوهیدرات‌های گذشته هیچ کارآیی ندارند. کربوهیدرات میزان سروتونین را در بدن بالا می‌برد و تاثیری آرامش‌بخش دارد. کربوهیدرات‌های عادی مثل نان سفید و پاستری (نوعی شیرینی) فقط تاثیری موقتی و زودگذر دارند و می‌توانند باعث اضافه وزن شما هم شوند اما کربوهیدرات‌های تمام غله، بسیار آرام‌تر هضم می‌شوند و اثری نشاط‌آور و پردوام‌تری دارند.

شیر :
شیر علاوه بر ویتامین‌های B۲وB۱۲، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد ایجاد کننده استرس را از بین می‌برد. برای صبحانه می‌توانید شیر بنوشید، می‌توانید گهگاه به آن کمی کاکائو هم اضافه کنید.

طالبی و پنیر :
طالبی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که بسیار به از بین بردن استرس و فشارهای روحی کمک می‌کند. در واقع استرس برای ساعت‌های متمادی میزان ویتامین C را در غده آدرنال کاهش می‌دهد و به همین خاطر بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده شود. پـنـیـر هـم که یکی از منابع خوب ویتامین B۲وB۱۲است و ترکیب آن با طالبی برای صبحانه یا غذاهای میان وعده‌ای می‌تواند استرس را کاهش دهد

گوشت گاو :
گوشت گاو نیز حاوی آهن، روی و ویتامین‌های B است که استرستان را کاهش می‌دهد. البته درست است، گوشت گاو حاوی میزان زیادی چربی اشباع شده غیر سالم هم هست که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی شود. برای مقابله با این مشکل می‌توانید از قسمت‌های کم چربی گوشت استفاده کنید.

ذغال‌اخته :
این میوه‌های کوچک سرشار از ویتامین C هستند که تقلیل‌دهنده استرس و فشارهای روحی می‌باشند. علاوه بر این خاصیت، کم‌کالری هم هستند و باعث اضافه وزن نمی‌شوند. ذغال‌اخته همچنین منبع خوبی برای فیبر هم به شمار می‌رود که از یبوست و دل‌درد‌هایی که در زمان استرس ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند. رژیم غذایی شما نقش بسیار مهمی در سلامتی و فشارهای روحی‌تان دارد. سعی کنید این غذاها را در رژیم غذای خود بگنجانید و در عوض غذاهای استرس‌زا را از آن حذف کنید.

غذاهای استرس‌زا شامل :
▪ چای و قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار
▪ غذاهای سرخ‌کردنی و چرب
▪ مواد غذایی به دست آمده از حیوانات

 



تاريخ : ۱۳٩٢/۱٢/٢٦ | ۸:٢٥ ‎ب.ظ | نویسنده : سید محسن مقیمی | نظرات ()
.: Weblog Themes By VatanSkin :.